melahsplace

Alla inlägg under september 2012

Av Michaela - 26 september 2012 20:08

 


Japp, idag blir man halvt kärring dvs 25 år.


Dag att börjar använda antirynkkrämer o spänna klänypan i nacken ;)


 


Jag hade typ ångest igår för att jag skulle fylla 25 idag :P


Är åldersnojjan kvar? ja lite :P

 

 

Av Michaela - 25 september 2012 14:39

Idag var vi ute me Leon i barnvagnen för första gången :) 


   


Vårat lilla äventyr var väl inte så där jätte upphetsande ;P haha


Vi var på sjukhuset, jag hade tid hos gyn klockan elva, o då passade vi på o åka tidigare för fotografering i tidning. 

Så halv nio fotograferades vi och jag har halvt panik över om jag har dubbelhacka på bilden eller ej.   


Sen gick vi till cafét o tog frukost :)


 


Jag bjuder på min dubbelhaka idag ;)


Efter att försökt o skriva detta inlägg i typ 6 timmar så vet jag inte vad jag ska skriva mer :P haha


Leon var så närsjuk att han ville inget annat än o ligga på bröstet. :P


Ne nu ska ja slöa :)


 

Av Michaela - 23 september 2012 19:23

Dom har nu hittat Niklas Hocker död i kungsbackafjorden.


Bara 20 år. Så tragiskt. 


Vet inte vad man ska skriva, men tänker på familjen


Läs mer på aftonbladet


 

Av Michaela - 22 september 2012 17:30

Satt och läste aftonbladet idag, då veckans hjälte kom upp. 


Veckans hjälte är en man på 88 år som heter Emerich Roth. 

 

 

 

När han var 19 år kom nazisterna till staden han bodde i med sin familj. 

 

Familjen blev skickade till koncentrationslägret Auschwitz-Birkenau.

 

Under 14 månader var han på fem olika arbetsläger, efter att kommit till Auschwitz-Birkenau splittrades familjen.

 

När Emerich blev räddad hade han bara sin ena syster kvar. Båda bosattes i Sverige efter återhämtning.

 

Efter 45 år började Emerich berätta sin historia och nu under 30 år har han besökt 1600 skolor i sverige och berättat om vad han har vart med om. 

 

"Jag kan använda mina hemska erfarenheter till något gott – och då har mitt lidande inte varit förgäves."

 

"Fysisk styrka kan man få gratis, bara man tränar – men psykisk styrka får man genom kärlek. Och den kärlek jag fått som barn lyckades inte ens nazisterna ta död på"

 

 

När jag satt och läste denna artikel så skärde det i mitt hjärta.


För mig är han inte bara veckans hjälte, för mig är han livets hjälte. 

Av Michaela - 19 september 2012 14:28

Fredagen den 14 September 02.22 födde jag äntligen vår underbara lilla son Leon   

Han vägde 3350g och var 48 cm lång. 


 


Det blev en vecka innan BF efter att dom valde att sätta igång mig pga av att jag var havandeskapssjuk. 

På torsdag morgon så satte dom igång det. Halv fem var jag redo att åka ner till förlossningen där dom tog hål på hinna n så vattnet gick.


Sen ett antal timmar senare så kom äntligen det bästa i vårt liv. Den känslan, den lyckan är obeskrivbar.

Kommer aldrig att glömma det.   

Av Michaela - 8 september 2012 16:14

Nu har jag äntligen fått sätta i gång me mitt lilla projekt :D 


Nämligen färga barnvagnen :D


 


Jag är så otroligt snygg på denna bild hahaha men jag bjuder på den ;)


Jag har nu färgat "taket" två gånger. (orkar inte försöka bokstavera till ordet)


Skillnaden är redan stor ! :D


    


Visst är det skillnad? :D :D


Men är inte klar på långa vägar. Det ska fixeras sen och så ska liggdelen och sittdelen färgas. Och så ska jag sätta nytt band längst fram på "taket" :)


Bra kommer det bli iaf :D


 



Av Michaela - 7 september 2012 15:45

Fick jag dig att ramla av stolen nu ? ;) 


TVÅ dagar i rad?!!!   


Idag är allt mycket mycket lättare, jag har en bra dag det vill säga ;) iaf me humöret ;)


Idag kom jag in i vecka 38 och då ser jag ut så här


 



Äntligen har man fått upp spegeln :D nu kan jag äntligen se hur jag ser ut, dock inte så upphetsande men ändå ;P 


Det enda som behövs göras nu är o torka av den :P haha skitig som bare den ;)


Snart kommer karln hem o då ska han få springa o hämta ut paket. :) :)


Wohooo! ;)


Ha en bra fredag :)


 

Av Michaela - 6 september 2012 19:18

Då ger jag mig på ett nytt försök. 


Det har vart väldigt mycket som hänt runt omkring mig så man har varken haft ork eller lust att blogga.

Men nu känner jag att jag måste komma tillbaka till mina intressen/sysslor.


Nu är det inte långt kvar tills man får hålla i sitt underbara hjärta :D I morgon kommer jag in i vecka 38. Tiden går fort, sjukt fort. men det är skönt nu, för nu vill jag inget annat än att få kämpa ut den lille :)


Sängen är bäddad :)


 


Jag kan verkligen inte vänta nu tills jag får se h*n ligga o sussa så sött där. :)


Barnrummet är inte klart än, vi ska få omtappetserat där så känns lite onödigt o sätta upp saker på väggarna och så. Så det får vänta ett tag till. 


och så får jag inte göra så mycket just nu då mitt blodtryck är lite högt och ska vila. 


Jag lovar inget, men jag hoppas jag kommer tillbaka i morgon med något :) 


 

Presentation


Min blogg kommer handla mycket om hur man kan ha råd att göra och köpa endel saker. Även billiga pyssel och heminredning. Kommer även slänga in lite annat ibland ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards