melahsplace

Alla inlägg under mars 2014

Av Michaela - 17 mars 2014 14:17

Jag är så jävla arg och besviken på mig själv! Innan jul hade jag 5 kg kvar tills jag kommit till mitt mål, va så jävla stolt över mig själv. Nu har det dubblats, DUBBLATS!! Om jag hade kunnat delat på mig hade jag gett mig själv en rejäl utskällning. Att stå framför spegeln och skälla känns lite så där :p

Jag är så pinsam!
Jag sitter och gnäller över att jag inte trivs med mig själv, tycker inte om min kropp för fem öre, och den förfaller mer för var dag som går! Men va gör jag? Jo jag sitter i soffan o äter chokladbit efter chokladbit, oststjärnor och osthjärta varför testade jag dom? dom är så gudomligt goda att en påse bara försvinner i mina händer.
Jag äter mindre mat för att kunna köpa den där chokladbiten för den har ja inte råd med annars.
Jag mår illa över hur jag beter mig. Jag kan inte sitta och tröstäta varenda jävla dag! Jag kan inte vara denna förebild för Leon.

Jag är uppvuxen med att man åt godis en dag i veckan!! Det som kallades lördagsgodis! Det är precis det jag vill lära Leon.

En käftsmäll skulle jag behöva, då kanske jag vaknar upp och fattar! Fattar att denna skit jag äter inte får mig att må bättre, den får mig att må sämre, både psykiskt och fysiskt!

Nu jävlar! Nu är det verkligen slut ned detta!! Godis, snacks och fika: JAG GÖR SLUT!!!!

Det som blir är sockerfritt ibland.

Jag vill ha en framtid med min son, en hälsosam framtid.
Snart sommar, o då kan man frossa jordgubbar :)

Av Michaela - 8 mars 2014 20:37

Tröttnat på tavlorna där hemma ? 


Jätte enkelt att fixa. Finns så mycket snygga tapeter som man kan använda.


Nu har jag misslyckat med min förvandling då jag antingen tog för liten bit tapet eller så var ramen för stor :P


Men då man inte har något annat just nu så får det vara så, så länge iaf. :P


Så här blev det, ska egentligen inte vara vitt över o under men de får va så nu :P

  


Inte den bästa bilden men ni ser iaf ;)


Tapeten är i från rusta.


Jag tror inte jag behöver ge någon beskrivning på hur jag gjort. ;)


Detta är en väldigt billig förvandling i hemmet. Ramen har man oftast redan om man vill förnya en tavla, och tapeten kan bli gratis om du tar tapetprov. 


 




Av Michaela - 2 mars 2014 12:01

Satt och kollade på filmen IRL nyss och det är en sjukt bra film, som alla andra filmer som handlar om mobbning.


Dessa väcker minnen, vilket är jobbigt, men man får en bekräftelse att det som gjordes var inte okej. Det värsta är att det pågår sånna här saker varenda jävla dag. Det gör mig så sjukt förbannad!!


Jag har gått vidare, det har jag, men jag kan fortfarande få den där känslan ibland, och den känslan kan man inte få bort. 

Man säger att man ska förlåta, men varför förlåta när man inte får en ursäkt, en förklaring till varför. Förlåta har mycket med sig själv att göra också, men jag har försökt, men jag förlåter inte, jag kommer aldrig förlåta. Jag har inte ens förlåtit mig själv för att jag inte stod på mig, att jag inte slängde upp dom på väggen och sa ifrån. Så förlåta? Nej. 


Att blivit inslängd i stenväggar, blivit jagad och sedan fått stryptag, hört hur ful och fet man varit, hånad, blivit tillsagd att gå till talpedagog, fått höra att man ska ta sitt liv och ingen skulle saknat en, falska rykten som gjort att man inte gick på en begravning som jag ångrar varje dag, sexuella övergrepp, retad pga tandställning, ja jag kan nogt fortsätta ett tag till... 

Men det bästa av allt är att jag vann trots allt. Jag står här idag, ser mig själv på ett annat sätt, jag har världens underbaraste son, jag kämpar varje dag för saker jag tror på och tycker om. Jag har vänner som är helt jävla underbara, som tar mig för den jag är, oavsett vad jag gjort, vad jag vart med om. 

Jag är stolt för den jag är idag. 

Det är lätt och säga det men Ta INGEN skit!

Du är unik! Alla är vi unika! Så tar vara på varandra, de finns ingen mer du. 


Du är vacker, älskvärd, värd att vara lycklig, underbar, stark, du är den bästa. 

Du är du, ingen annan, du är värld precis lika mycket som alla andra. 

En stor bamsekram till DIG! :)


 

Presentation


Min blogg kommer handla mycket om hur man kan ha råd att göra och köpa endel saker. Även billiga pyssel och heminredning. Kommer även slänga in lite annat ibland ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards