melahsplace

Alla inlägg under april 2014

Av Michaela - 10 april 2014 20:07

Har nu inte skrivit på ett tag, har hänt mycket på sista tiden.


Jag fick jobbet!! Jag kan fortfarande inte förstå det, jag får äntligen jobba, äntligen kan jag börja ge min son tryggheten jag vill ge som vi inte har. 

Jag har just nu helgjobb, o inringning, sedan i sommar blir det vikariat. Mitt första vikariat, helt sjukt härligt att få säga det!! :) 


Nu kan vi äntligen komma ikapp med räkningarna, och bli av med skulder. Jag är så jävla glad! :P 


Jag önskar att detta kunde hända alla arbetslösa, de är sjukt psykiskt påfrestande att aldrig ha råd, inte kunna betala alla räkningar, se sina skulder öka. 


Det bästa är att man får ju inte bara lön, man får ju erfarenheten! Jag har nu äntligen fått kassavana! Underbart!!


Har även börjat gymma igen, så underbart skönt! Måste stärka upp kroppen för arbetet, det är tunga saker man får lyfta på dagarna. 


Jag kände ofta att jag ville ge upp, fick ingen hjälp från arbetsförmedlingen för att komma närmare jobb, och ingen hjälp ekonomiskt från soc. Men på något konstigt sätt kämpade jag varje dag, utan min son hade jag inte klivit upp ur sängen och tagit tag i dagen och kämpat. 
Så hur jobbigt de än är, kämpa! Det blir bra till slut.


Man blir lätt osäker och "rädd" när man går hemma hela dagarna en väldigt lång period, gå ut och utmana dig själv, gör saker du känner dig osäker på. Stärk självförtroendet genom att testa saker du säger att du inte kan. 


Jag håller tummarna för dig, att allt ska ordna sig, vad det än är :)


 

Presentation


Min blogg kommer handla mycket om hur man kan ha råd att göra och köpa endel saker. Även billiga pyssel och heminredning. Kommer även slänga in lite annat ibland ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards