melahsplace

Alla inlägg under december 2014

Av Michaela - 30 december 2014 11:42

Klockan är tolv och hur ska denna dagen sluta. haha


Började med att ringa vårdcentralen direkt på morgonen och fick telefontid väldigt tidigt :) 


När leon vaknade kollade jag tempen direkt, 38.6 och han klagade på ont i öronen och jag fick inte vara i närheten av dom. 


Vårdcentralen ringde, och så berättade jag och så skulle jag säga när han var född, efter att skrivit och prentat in år 14 på jobbet så mycket så säger jag självklart att han är född 14 haha, två år skillnad bara :P Men rätta mig ganska fort. Fick tid tidigt, skulle fixa vintervagnen, upptäcker att luften i däcken var typ slut, o hitta ingen pump. Fick ta sommarvagnen. 


Ner till VC och fick reda på att leon har dubbelsidig öroninflammation. Till det har han rejäl förkylning med rejäl hosta och feber. Ska avvakta till fredag. 


Påvägen hem var vi nära på o bli påkörda. Killen i bilen bad så mycket om ursäkt, men ja sa att jag hade koll på bilen så, och att de är så sjukt dumt att man måste gå på vägen vissa gator pga att trottoarerna inte är plogade. 

Nu sitter vi trygga i soffan i värmen och kollar på film. 

Och här kommer vi sitta resten av dagen ;)


Ha en underbar dag :)


Puss!

Av Michaela - 20 december 2014 19:29

dagen har inte vart som den skulle någonstans. Vaknade tre i natt med värk från helvetet, grät av smärta och kunde inte röra mig. Tur att min sambo var hemma och kunde hjälpa mig upp.
Gick till jobbet stel som en pinne, värk som bare den. Men gick hem efter tio minuter. Jimmi har gjort robotrörelser här hemma och flinat åt mig, förstår inte varför haha.

Sen på kvällen nu har jag legat i sängen och gråtit av skratt samtidigt som det värker. Barn är bara för härliga.

Sen ringer H&M och fråga om ja kan jobba i jul, en dag kunde jag :) ska bli kul. Blev även erbjuden att stå som inringare. Snacka om att självförtroendet slår i taket, tydligen är jag bättre än vad jag tror. När saker händer så blir de mycket på en gång tydligen :)

Nu ska jag vila mig igen

Ha en bra kväll :)

Av Michaela - 17 december 2014 19:31

Ni kan inte förstå min lycka just nu. Den är enorm, en lycka och en lättnad. 


För ett år sedan var jag arbetslös, hemma och tog hand om vår son. Fick ingen arbetslöshetsersättning så fick ta utav jimmis dagar. Vi kämpade enormt mycket med att få ihop pengar till räkningar och mat varje månad och låg även några tusen minus några månader. 


I februari i år fick jag ett samtal, tror de va februari. Det var min nutida chef som ville att jag skulle komma in på arbetsintervju. Jag fattade ingenting, jag hade inte ens sökt dit då jag inte visste att dom sökte personal. Det var arbetsförmedlingen som hade tipsat mig. Jag gick dit på arbetsintervju, jag kommer ihåg hur bra det kändes när jag gick därifrån. Tog ett tag innan jag hörde något och mina förhoppningar försvann typ, men sen ringde det :) Har jobbar där som timanställd sen mars, hoppat in när någon varit sjuk oc h så. Från och med 1 januari 2015 så kommer jag ha fast tjänst på 12%, från 0% till 12% :) Varannnan helg och inom handels så är de bra lön på helg :) Jag kommer veta vad jag kommer få in minst varje månad, jag kommer ha en fast minimum inkomst. Den kan ju vara upp till 100% ibland. 


Allt känns så himla mycket bättre just nu. 

Kämpar man tillräckligt länge så kommer alltid en ljusning. 


Av Michaela - 14 december 2014 21:02

Jag har funnit en ny kärlek. Kokosolja!


Det är verkligen det enda du behöver. Typ. Helt förälskad i den och kan inte tänka mig ett liv utan den längre ;)


Varje dag smörjer jag mitt ansikte med kokosolja, finnarna har minskat rejält och dom förvinner väldigt mycket fortare. Sen äter jag massa skit just som gör att dom ploppar ut. Läpparna tar jag varje dag också i samband med ansiktet, och dom är lite lika torra som förut. Jag ska testa och ta en tesked vid måltid och se om sockersuget minskar. 


Helt värt att läsa igenom detta!!


Här är lite användningsområden :)


  • kokosolja i matlagningen – i stället för annan olja
  • kokosolja som ett substitut för smör. Ersätt den på smörgåsen, i pajskalet, i kryddstarka såser eller grytor.
  • Näringsboost – Ha kokosolja i din smoothies.
  • Choklad – Blanda lika delar kakaopulver och honung och ha i kokosolja för en naturlig chokladsås. Du kan även hälla i formar och ställa i kylen så får du godis.
  • Aptitnedsättande – Ta en tsk kokosolja innan måltid för att öka mättnadskänslan.
  • Kokosolja är en hälsosam närande fett för som ger dina binjurar och sköldkörtel riktig med näring för en mer balanserade hormonnivå. Kokosolja förbättrar trög sköldkörteln genom att stimulera produktionen av extra sköldkörtelhormon. De festa andra vanliga oljor har visats däremot visat sig hämma sköldkörteln funktionen.
  • Ger mer energi och ökar ämnesomsättningen – MCT (medium triglycerider) kan hjälpa till att öka ämnesomsättningen och fettförbränningen.
  • Jämn blodsockernivå
  • Behandling av munsår – Läker munsår snabbare och ger även smärtlindring.
  • Behandling av svamp – Laurinsyra i kokosolja hjälper till att döda svamp.
  • Kokosolja för bättre matsmältning
  • Läkning – Du kan använda kokosolja för att läka brännskador snabbare
  • Antiinflammatorisk
  • Minskar feber
  • Möbler Polish – Ja du kan faktiskt använda kokosolja för att polera dina trämöbler.
  • Läder Polish – Använd kokosolja med torr trasa för en helt naturlig skopolish.
  • Blöjeksem – lugnande och effektiv på att lindra obehag.
  • Massageolja
  • Kroppspeeling – Blanda lika delar socker och kokosolja, du kan även lägga till din favorit eteriska olja och använda som ett kroppspeeling i duschen.
  • Hudkräm – Du kan använda kokosolja på hela kroppen som en fuktighetskräm, det är bra för närande huden och förebygga acne. Många människor använder den för att förhindra rynkor som en ansiktsbehandling och fuktkräm.
  • Fotsvamp – Smörj in fötterna med kokosolja efter duschen. För en extra antisvampeffekt så blanda i några droppar tea tree olja.
  • Hårinpackning – Smörj in hårtopparna kvällen innan du ska duscha
  • Läppbalsam
  • Mjäll – Prova en hårbottenbehandling med kokos och eteriska oljan rosmarin för att behandla mjäll, massera in och låt verka under natten.
  • Aftershave – Lugnar inflammation i samband med rakning.
  • Myggbett – Smörj in direkt.
  • Makeup Remover
  • Solbränna (bränd) – Ayurveda är ett gammal indisk medicin system, säger att kokosolja är en kylande olja och kan det ge lindring vid sveda.
  • Akne – Både internt och externt så är kokosolja utmärkt för behandling av akne. Från insidan hjälper den att balansera hormoner. Externt kan du använda den för dess anti bakteriella effekt samt minska svullnad och rodnad.
  • Nagelbandsolja – Smörj in dina torra nagelband.

Ha en underbar fortsatt kväll :)

Presentation


Min blogg kommer handla mycket om hur man kan ha råd att göra och köpa endel saker. Även billiga pyssel och heminredning. Kommer även slänga in lite annat ibland ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards