melahsplace

Alla inlägg den 6 december 2012

Av Michaela - 6 december 2012 19:10

Jag har tidigare berättat lite smått om min graviditet

Jag vill bara säga det att alla har olika graviditeter och förlossningar, men alla har det jobbigt på sitt sätt.

Finns inte någon som kan säga att den ena har det jobbigare än den andre, för som sagt alla har det jobbigt på sitt sätt.


Som i mitt tidigare inlägg så berätta jag om när förlossningen började typ, jag blev igångsatt.


Så när jag åkte ner till förlossningen så tog dom hål på vattnet, då var klockan runt fem på eftermiddagen. 

Haha vilken läskig känsla det var! Det kändes som om man kissade ner sig totalt. Var helt dyngsur! :P

Där började allt jag tyckte var pinsamt framför min sambo, när jag fick den där blöjan (jättebindan) och nättrosa.

Haha jag trodde han skulle slänga upp benen på ryggen och kuta ;) Men än så länge är han här ;)


Klockan var runt halv åtta då jag fick gå iväg till förlossningsrummet. Då hade värkarna kommit igång ordentligt, så nu var det lustgas som gällde ;) haha vilken härlig känsla i början. satt och asgarvade åt glaset med jucie i som stod på bordet bredvid. Men berusning brukar ha sitt slut, iaf för mig. För sen mådde jag sjukt illa, vilket min sambo fick uppleva ;) haha spydde ner honom två gånger och halva golvet :P

Det som mer kom ut ur mig var " Förlåt" "Förlåt" "Det var verkligen inte meningen"

 



Blodtrycket var tvunget och kontrolleras hela tiden, och runt 22.00 så låg det 170/121 efter värk och sen i värkpaus 135/100. Jag förstår inte riktigt skillnaden mellen efter värk och värkpaus men :P 


Asså dessa värkar, fy f**n!! :P Det var den värsta värken jag vart med om.

De värkar jag har läst om och hört att det ska vara, var ju som rejäl mensvärk.

Men så var det inte för mig, det gjorde ont ända från höften ner till mitten av låret, kändes som man var på en sträckbänk typ. Lite konstigt :P


Jag skulle få ryggmärgsbedövning, vilket krånglade. Läkaren - "Det var den värsta ryggraden jag satt bedövning på"


Haha jag som hatar sprutor :P När det var klart hade jag åtta stickhål i ryggen :p



Jag fick sån där dropp som ska göra att allt går fortare, allstå öppningsskedet. Och det gjorde det :P

Min sambo fick för sig att gå på toa när jag var öppen 8 cm, och när han kom tillbaka då var jag redo :P


Mina förlossningsvärkar började 02.00, men jag var inte helt öppen då, så jag skulle försöka att inte krysta, men det var ju inte så himla lätt :P haha  Så varje gång hörde dom mig efteråt "Förlåt" "Förlåt" 

Haha dom måste vart trötta på mina förlåt :P 


Sen efter ett tag var det bara att köra ;)


Det bästa när förlossningen kom igång var att smärtan försvann kan man säga. Det är sjukt egentligen, alltihopa vad kroppen kan!! 


En härlig konversation under förlossningen mellan mig och förlossningspersonal

Jag- "Åh nej förlåt nu bajsa jag"

Förlossningspersonal - "Nej det gjorde du inte, det gör du inte så det behöver du inte oroa dig för"

Jag - "Okej men förlåt om jag gör det"


Haha det är sååå typiskt mig ;)


Det gick nog lite väl fort för mig, för jag var tvungen och hålla tillbaka i slutet, men sen gick det inte mer, och där kom den andra smärtan :P Det var lite tajt för lillemannen, och det kändes.


Han kom ut 02.22


När han kom ut, vilken konstig känsla, det blev så tomt i magen, helsjuk och häftig känsla. Sen kom han upp till mig, och sjönk ner på min mage som var som en lös degklump :P hehe


Dom fick till och med fråga oss va det blev, vi blev så lyckliga när han kom att vi inte ens kollade vad det blev för kön. 


Bland den första bilden 

 


♥ Den bästa dagen i mitt liv! 

 

Har inte tagit med allt, för allt orkar ni inte läsa ;) hehe

 

Sen kommer jag skriva lite om tiden efter förlossningen om det är intressant ;)

 

 

Presentation


Min blogg kommer handla mycket om hur man kan ha råd att göra och köpa endel saker. Även billiga pyssel och heminredning. Kommer även slänga in lite annat ibland ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards