melahsplace

Direktlänk till inlägg 14 december 2014

Det enda du behöver

Av Michaela - 14 december 2014 21:02

Jag har funnit en ny kärlek. Kokosolja!


Det är verkligen det enda du behöver. Typ. Helt förälskad i den och kan inte tänka mig ett liv utan den längre ;)


Varje dag smörjer jag mitt ansikte med kokosolja, finnarna har minskat rejält och dom förvinner väldigt mycket fortare. Sen äter jag massa skit just som gör att dom ploppar ut. Läpparna tar jag varje dag också i samband med ansiktet, och dom är lite lika torra som förut. Jag ska testa och ta en tesked vid måltid och se om sockersuget minskar. 


Helt värt att läsa igenom detta!!


Här är lite användningsområden :)


  • kokosolja i matlagningen – i stället för annan olja
  • kokosolja som ett substitut för smör. Ersätt den på smörgåsen, i pajskalet, i kryddstarka såser eller grytor.
  • Näringsboost – Ha kokosolja i din smoothies.
  • Choklad – Blanda lika delar kakaopulver och honung och ha i kokosolja för en naturlig chokladsås. Du kan även hälla i formar och ställa i kylen så får du godis.
  • Aptitnedsättande – Ta en tsk kokosolja innan måltid för att öka mättnadskänslan.
  • Kokosolja är en hälsosam närande fett för som ger dina binjurar och sköldkörtel riktig med näring för en mer balanserade hormonnivå. Kokosolja förbättrar trög sköldkörteln genom att stimulera produktionen av extra sköldkörtelhormon. De festa andra vanliga oljor har visats däremot visat sig hämma sköldkörteln funktionen.
  • Ger mer energi och ökar ämnesomsättningen – MCT (medium triglycerider) kan hjälpa till att öka ämnesomsättningen och fettförbränningen.
  • Jämn blodsockernivå
  • Behandling av munsår – Läker munsår snabbare och ger även smärtlindring.
  • Behandling av svamp – Laurinsyra i kokosolja hjälper till att döda svamp.
  • Kokosolja för bättre matsmältning
  • Läkning – Du kan använda kokosolja för att läka brännskador snabbare
  • Antiinflammatorisk
  • Minskar feber
  • Möbler Polish – Ja du kan faktiskt använda kokosolja för att polera dina trämöbler.
  • Läder Polish – Använd kokosolja med torr trasa för en helt naturlig skopolish.
  • Blöjeksem – lugnande och effektiv på att lindra obehag.
  • Massageolja
  • Kroppspeeling – Blanda lika delar socker och kokosolja, du kan även lägga till din favorit eteriska olja och använda som ett kroppspeeling i duschen.
  • Hudkräm – Du kan använda kokosolja på hela kroppen som en fuktighetskräm, det är bra för närande huden och förebygga acne. Många människor använder den för att förhindra rynkor som en ansiktsbehandling och fuktkräm.
  • Fotsvamp – Smörj in fötterna med kokosolja efter duschen. För en extra antisvampeffekt så blanda i några droppar tea tree olja.
  • Hårinpackning – Smörj in hårtopparna kvällen innan du ska duscha
  • Läppbalsam
  • Mjäll – Prova en hårbottenbehandling med kokos och eteriska oljan rosmarin för att behandla mjäll, massera in och låt verka under natten.
  • Aftershave – Lugnar inflammation i samband med rakning.
  • Myggbett – Smörj in direkt.
  • Makeup Remover
  • Solbränna (bränd) – Ayurveda är ett gammal indisk medicin system, säger att kokosolja är en kylande olja och kan det ge lindring vid sveda.
  • Akne – Både internt och externt så är kokosolja utmärkt för behandling av akne. Från insidan hjälper den att balansera hormoner. Externt kan du använda den för dess anti bakteriella effekt samt minska svullnad och rodnad.
  • Nagelbandsolja – Smörj in dina torra nagelband.

Ha en underbar fortsatt kväll :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michaela - 15 februari 2015 19:30

Igår var det våran förlovningsdag, tredje året. Tiden går sjukt fort!    Eftersom det även var alla hjärtans dag så körde vi lyx innan Leon åkte till sin mormor.        Min absolut number one!!        Efter att jag hade jobbat så ...

Av Michaela - 2 februari 2015 20:45


Jag har alltid kopplat finnar med massa onyttigt. Speciellt choklad. Även tonåren kopplas ihop med finnar, men när man är strax över 20.. äh de är väl ingen idé och försöka få er och tro något sådant, rätt ska vara rätt, när man närmar sig 30 så är m...

Av Michaela - 1 februari 2015 19:22

Har vart på promenad med underbara Maja idag efter jobbet.    Vi har nog inte en enda sekund som är tyst, vi tjötar hela tiden.    Gick bakåt i tiden , vi har sjukt galna förr, och vi två ihop sluta aldrig bra haha. Galenskaper men vi hade så...

Av Michaela - 30 januari 2015 09:56

Kan man vara så kär i en låt ? Jag är verkligen helt förälskad i denna låt, denna cover.      Den finns även på spotify, vilket gjorde min dag då jag upptäckte det :)   Ha en underbar fredag :D    Puss! ...

Av Michaela - 29 januari 2015 22:13

Ska man vara en kämpe eller ska man lägga sig ner?    Jag har lärt mig av mina livserfarenheter att ger man upp då hamnar man i botten. Jag har sett botten många gånger och jag kan säga att där är det väldigt mörkt.    Man hamnar i botten mån...

Presentation


Min blogg kommer handla mycket om hur man kan ha råd att göra och köpa endel saker. Även billiga pyssel och heminredning. Kommer även slänga in lite annat ibland ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards