melahsplace

Direktlänk till inlägg 14 januari 2012

Det händer aldrig mig..(varning för känsliga bilder)

Av Michaela - 14 januari 2012 21:15

Det händer aldrig mig!


Hur många gånger har man inte sagt det? Allt för många gånger.


Man läser i tidningar och hör på tv:n att någon blivit våldtagen eller nerslagen med mera.

Man tror inte att dessa våldsamma beteenden kan drabba vem som helst, speciellt inte sig själv.


Det var vad min kusin trodde.


Han var ute och festade på ett studentställe som han brukar göra. Denna gången tog hans cigaretter slut då han bestämde sig för att gå hem en snabbis och hämta ett paket. På vägen hem måste han gå igenom en liten "skog". Där en man kommer upp till honom och frågar efter en cigarett. Men eftersom han inte hade några kvar så sa han det till mannen. På bara någon sekund hade mannen tryckt en kniv mot pannan. Automatiskt så försökte han ta sig i från mannen och få bort kniven. Mannen skar honom då djupt i pannan och handen. Chockad och berusad gick han tillbaka till studentstället. Där han chockade alla. Han fick åka in med ambulans till akuten där en liten operation fick göras. En nerv i pannan skadades och han har ingen känsel på den sidan, i pannan och på huvudet. Handen klarade sig med inga men. 


"Om jag hade gått hem hade jag dött"


   


Det jag vill få fram är att det är inte säkert att gå ensam på nätterna. Ta en taxi, gå med någon. Gå bara inte ensam.


Tänk på det

 
 
Rebecca

Rebecca

14 januari 2012 23:42

Tack så mycket, detsamma! :)

http://rebeccaedman.blogg.se

 
Julie

Julie

15 januari 2012 01:17

that had to hurt:(

http://im-jules.blogspot.com

 
Hannah

Hannah

15 januari 2012 10:11

men fy fan!! stackars din kusin och hoppas han ändå efter omständigheterna mår ok. Hittade dom på galningen då?

http://www.littelfrogs.blogspot.com

 
Rebecca

Rebecca

15 januari 2012 12:00

Ja det är så kul! ;)
Jag ska plugga matte, religion, geografi, musik, svenska, no m.m

Usch fy stackare! :/

http://rebeccaedman.blogg.se

 
Michaela

Michaela

16 januari 2012 15:04

Fy vad hemskt! Vilken tur att det gick bra ändå. Jag vågar aldrig gå hem på kvällarna, har alltid sällskap eller ser till att få skjuts. Har varit med om allt för mycket sånt där...

http://pinklyrics.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michaela - 15 februari 2015 19:30

Igår var det våran förlovningsdag, tredje året. Tiden går sjukt fort!    Eftersom det även var alla hjärtans dag så körde vi lyx innan Leon åkte till sin mormor.        Min absolut number one!!        Efter att jag hade jobbat så ...

Av Michaela - 2 februari 2015 20:45


Jag har alltid kopplat finnar med massa onyttigt. Speciellt choklad. Även tonåren kopplas ihop med finnar, men när man är strax över 20.. äh de är väl ingen idé och försöka få er och tro något sådant, rätt ska vara rätt, när man närmar sig 30 så är m...

Av Michaela - 1 februari 2015 19:22

Har vart på promenad med underbara Maja idag efter jobbet.    Vi har nog inte en enda sekund som är tyst, vi tjötar hela tiden.    Gick bakåt i tiden , vi har sjukt galna förr, och vi två ihop sluta aldrig bra haha. Galenskaper men vi hade så...

Av Michaela - 30 januari 2015 09:56

Kan man vara så kär i en låt ? Jag är verkligen helt förälskad i denna låt, denna cover.      Den finns även på spotify, vilket gjorde min dag då jag upptäckte det :)   Ha en underbar fredag :D    Puss! ...

Av Michaela - 29 januari 2015 22:13

Ska man vara en kämpe eller ska man lägga sig ner?    Jag har lärt mig av mina livserfarenheter att ger man upp då hamnar man i botten. Jag har sett botten många gånger och jag kan säga att där är det väldigt mörkt.    Man hamnar i botten mån...

Presentation


Min blogg kommer handla mycket om hur man kan ha råd att göra och köpa endel saker. Även billiga pyssel och heminredning. Kommer även slänga in lite annat ibland ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards