melahsplace

Alla inlägg under januari 2012

Av Michaela - 5 januari 2012 10:49

Många väntar till den dagen dom förlovar sig, fast endel vill inte förlova sig. Alla när vi olika.


Men iaf, många har ett stop för förlovning, Pengar!


Ringarna kostar mycket om man går in i en smyckesbutik, det är ju ingen snack om saken. 


Men jag vill ge er möjligheten att kunna ha råd att förlova sig. 


Genom att klicka på denna bild kommer du till sidan

 


Här kan du välja bland många olika ringar. Både billiga och dyra. 


Jag sitter och väntar på den dagen min sambo får tummen ur röven och ser till att mitt hjärta hoppar högt då han ställer sig på knä och frågar mig den mest efterlängtande frågan. 


Jag vet att jag kan göra det, men jag känner att han ska få göra det, jag gör massa annat, och så har jag vart förlovad en gång innan så jag vill nu höra de orden i från den mest underbaraste mannen i mitt liv som får mig att le även fast jag är arg. Han har fått mig att älska livet och alla i min omgivning. 


Kolla in sidan och försvinn i drömmarna en stund :)

Av Michaela - 5 januari 2012 08:47

God morgon mina läsare! :)


Idag blir det full rulle. Ska gå ner till stan och shoppa lite :) Ska bli riktigt kul :D Kanske tar en fika på stan med, får se hur det blir :)


Slänger in en bild på mammas kisse Fluffy :)


 


See Ya :)

Av Michaela - 4 januari 2012 19:58

Har idag vart och små handlat lite. Köpte två nödvändiga saker idag :)


Ett par skor till praktiken :)


 


Assnygga och assköna :) 99:- :) Lagom pris ;)


Och så köpte jag en almanacka till jobbet. :)


 



I morgon ska jag iväg och köpa arbetskläderna :)


See Ya ;)

Av Michaela - 3 januari 2012 16:22

Hade en säljare ifrån LEAF idag i skolan som hade en föreläsning.


Det var mycket bra eftersom han hade med sig lite smakprover :):)


 


Dock så skulle jag sluta med sånt idag, men det får bli i morgon istället ;) hehe

Av Michaela - 3 januari 2012 10:24

Slapp första dag! Jag och min projektpartner är klara och har inte ett skit att göra på typ två timmar!!


 


Sitter här i datasalen och kollar skit :P


Jag har nu fixat så jag får hem en slutfaktura på min trasiga mobil :D Så när den är betald så kan jag beställa mig en ny. Det bästa är att jag tjänar på att betala de sista på mobilen och skaffa ny :) me like!!


Nu ska jag fortsätta att inte göra ett skit :P

Av Michaela - 2 januari 2012 12:51

Ett inlägg som jag la in på min gamla blogg 19 Augusti 2011
Min vikt och kroppsbyggnad har vart ett stort missnöje i mitt liv. Jag har alltid tyckt att jag har varit tjock även fast jag har varit smal, och alltid pratat om att jag var tvungen att banta. 

För 2 år sedan så såg jag ut så här



Jag hade inga problem att ha på mig tajta klänningar eller linnen men ändå tyckte jag att jag var tjock och skämdes för min kropp. Jag hade en favoritklänning som dolde "magen"



Men vart var magen jag dolde? Jag såg mig som tjock och har alltid gjort.


Sen hände en sak, jag träffade min kille som jag har vart tillsammans nu med i 2 år och 1 månad snart.


Jag tappade tillslut kontrollen efter ett halvår - 1år.

Nu ser jag ut så här:



20.6 kg tyngre. Många tycker inte jag har blivit så stor men det räcker för mig.


20.6 kg extra är mycket och det är inte bra.


Först skämdes jag över hur mycket jag har lagt på mig, men det gör jag inte längre.


Det räddade mig! Jag satt en dag och kollade igenom gamla kort, och kom till ett kort ifrån 2009 och jag fick tårar i ögonen. Det var inte för att jag har gått upp massor. Det var för att jag tyckte att jag var tjock det året kortet togs och att jag behövde banta. Men nu ser jag allt på ett helt annat sätt. Jag var smal då!


Jag trivs inte med hur min kropp är idag, men jag ångrar inte att jag gick upp så pass mycket. Jag mår inte dåligt av det utan det har fått mig att se på mig själv på ett helt annat sätt.


Jag ska börja med en diet på måndag, men det är inte bara för att gå ner i vikt, det är för att ändra livsstil.


Jag vet att om inte jag hade gått upp dessa 20.6 kg så hade jag aldrig kunnat se mig själv smal. Jag hade alltid fått kämpa mot min egna felaktiga bild av mig själv. Nu kan jag se på mig själv och veta att när jag når mitt mål så kommer jag att vara nöjd.
Jag har nu gått ner 10 kg och 13cm runt magen, dock har jag fuskat mycket och om jag inte gjort det hade jag ökat min viktnedgång, men jag är helstolt över mig själv. 

Av Michaela - 2 januari 2012 12:51

Ett inlägg som jag la in på min gamla blogg 19 Augusti 2011
Min vikt och kroppsbyggnad har vart ett stort missnöje i mitt liv. Jag har alltid tyckt att jag har varit tjock även fast jag har varit smal, och alltid pratat om att jag var tvungen att banta. 

För 2 år sedan så såg jag ut så här



Jag hade inga problem att ha på mig tajta klänningar eller linnen men ändå tyckte jag att jag var tjock och skämdes för min kropp. Jag hade en favoritklänning som dolde "magen"



Men vart var magen jag dolde? Jag såg mig som tjock och har alltid gjort.


Sen hände en sak, jag träffade min kille som jag har vart tillsammans nu med i 2 år och 1 månad snart.


Jag tappade tillslut kontrollen efter ett halvår - 1år.

Nu ser jag ut så här:



20.6 kg tyngre. Många tycker inte jag har blivit så stor men det räcker för mig.


20.6 kg extra är mycket och det är inte bra.


Först skämdes jag över hur mycket jag har lagt på mig, men det gör jag inte längre.


Det räddade mig! Jag satt en dag och kollade igenom gamla kort, och kom till ett kort ifrån 2009 och jag fick tårar i ögonen. Det var inte för att jag har gått upp massor. Det var för att jag tyckte att jag var tjock det året kortet togs och att jag behövde banta. Men nu ser jag allt på ett helt annat sätt. Jag var smal då!


Jag trivs inte med hur min kropp är idag, men jag ångrar inte att jag gick upp så pass mycket. Jag mår inte dåligt av det utan det har fått mig att se på mig själv på ett helt annat sätt.


Jag ska börja med en diet på måndag, men det är inte bara för att gå ner i vikt, det är för att ändra livsstil.


Jag vet att om inte jag hade gått upp dessa 20.6 kg så hade jag aldrig kunnat se mig själv smal. Jag hade alltid fått kämpa mot min egna felaktiga bild av mig själv. Nu kan jag se på mig själv och veta att när jag når mitt mål så kommer jag att vara nöjd.
Jag har nu gått ner 10 kg och 13cm runt magen, dock har jag fuskat mycket och om jag inte gjort det hade jag ökat min viktnedgång, men jag är helstolt över mig själv. 

Av Michaela - 1 januari 2012 18:34

Lite sent men bättre sent än aldrig ;)


GOTT NYTT ÅR!!!



Bjuder på en bild på mig själv :P hihi

 





Mitt nyårsfirande var kanon bra :D Helnöjd med det :D


Hur var ert?













Presentation


Min blogg kommer handla mycket om hur man kan ha råd att göra och köpa endel saker. Även billiga pyssel och heminredning. Kommer även slänga in lite annat ibland ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards