melahsplace

Alla inlägg den 22 januari 2014

Av Michaela - 22 januari 2014 18:19

Ja man har ju många gånger suttit med inte ett öre sista dagarna innan nya pengar kommer in.


Så nu lagom vid löning tänkte jag slänga in lite tips/råd. :)


Varje månad sitter jag med en budget, som jag skriver på excell.

Så här kan de se ut, inte våra siffror jag slänger ut :P


 


Det är själv upplägget vi kör. 


Att använda sen fyra kuvert till inköpsbufferten är väldigt väldigt bra. 

Då har man en summa varje vecka att handla för, man får planera sina inköp mer och man köper inte det där onödiga som man egentligen inte behöver. 


Budget upplägget kör jag varje månad, har sparat två år tillbaka, kan vara bra o se hur ens köpvanor har sett ut och så. Man blir ekonomiskt klokare ;)


Hoppas detta inlägg har gett någon något nytt tänk eller något :)


 

Presentation


Min blogg kommer handla mycket om hur man kan ha råd att göra och köpa endel saker. Även billiga pyssel och heminredning. Kommer även slänga in lite annat ibland ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards