melahsplace

Direktlänk till inlägg 5 november 2014

Det är så att jag kräks!

Av Michaela - 5 november 2014 21:18

Jag läser nästan varje dag där folk säger hur lata och äckliga arbetslösa och sjukskrivna är. 

Alltså vad faan är det för fel på folk!?


Det finns säkerligen någon enstaka som kanske inte vill jobba men jag kan säga att det är en fis i rymden utav alla de som är arbetslösa och sjukskrivna. 


Det är jävligt svårt att få ett jobb idag, och det är inte bara och söka och tro att man får ett jobb som många säger att det är. 


Vi säger att ica har en plats ledig, hur många tror ni söker den? Jo jag kan lova att de är lätt över hundra personer.

Många arbetsgivare har inte tiden att läsa igenom alla dessa brev utan de delar högen på två och slänger ena halvan. 


Dom väljer EN utav alla dessa sökare, som var minst 100 personer, är de så lätt att få jobbet? Nej det är det inte!


Tillbaka till att arbetslösa och sjukskrivna är lata och bara vill ha pengar för att inte göra något. 

Tänk efter för faan!


Du får inte alls mycket pengar, du kan inte unna dig massa saker, och du får gå i samma jädrans kläder i år! 


Att sitta hemma och inte har något att göra dygnet runt är inget jävla party. Du sitter och söker jobb, sen har du massa dötid, och inget att göra. 


Du skickas runt på alla möjliga aktiviteter som inte leder till mycket, konstiga aktiviter, du får lära dig hur man söker jobb tusen gånger, du får lära dig hur man gör personligt brev tusen gånger och ingen är den samma. De enda positiva är att du får nya vänner och kommer hemifrån. 


Efter att tiden går och man fortfarande inte fått något jobb så känner man sig värdelös, man förlorar hoppet om att få ett jobb, och man känner att ingen vill ha en. Vilket leder till dåligt självförtroende och ibland depression. 


Att vara arbetslös är verkligen helt underbart! Man får pengar, vilket många av oss får är 3000 i månaden, man får dåligt självförtroende och man kan även bli deprimerad, det är ju den drömmen alla strävar efter!! 


Och att vara sjukskriven, ja de är ju oxå något alla strävar efter! Sitta hemma och må dåligt och ha ont, gå hos läkaren, sjukgymnastik. Känslan att vilja jobba men kroppen sätter käppar i hjulen för det. 


Jag tycker det är extremt jävla tråkigt hur människor kan bete sig, att hoppa på och trampa på folk som redan ligger ner. 


Vi ska ta hand om varandra!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michaela - 15 februari 2015 19:30

Igår var det våran förlovningsdag, tredje året. Tiden går sjukt fort!    Eftersom det även var alla hjärtans dag så körde vi lyx innan Leon åkte till sin mormor.        Min absolut number one!!        Efter att jag hade jobbat så ...

Av Michaela - 2 februari 2015 20:45


Jag har alltid kopplat finnar med massa onyttigt. Speciellt choklad. Även tonåren kopplas ihop med finnar, men när man är strax över 20.. äh de är väl ingen idé och försöka få er och tro något sådant, rätt ska vara rätt, när man närmar sig 30 så är m...

Av Michaela - 1 februari 2015 19:22

Har vart på promenad med underbara Maja idag efter jobbet.    Vi har nog inte en enda sekund som är tyst, vi tjötar hela tiden.    Gick bakåt i tiden , vi har sjukt galna förr, och vi två ihop sluta aldrig bra haha. Galenskaper men vi hade så...

Av Michaela - 30 januari 2015 09:56

Kan man vara så kär i en låt ? Jag är verkligen helt förälskad i denna låt, denna cover.      Den finns även på spotify, vilket gjorde min dag då jag upptäckte det :)   Ha en underbar fredag :D    Puss! ...

Av Michaela - 29 januari 2015 22:13

Ska man vara en kämpe eller ska man lägga sig ner?    Jag har lärt mig av mina livserfarenheter att ger man upp då hamnar man i botten. Jag har sett botten många gånger och jag kan säga att där är det väldigt mörkt.    Man hamnar i botten mån...

Presentation


Min blogg kommer handla mycket om hur man kan ha råd att göra och köpa endel saker. Även billiga pyssel och heminredning. Kommer även slänga in lite annat ibland ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards